Jak psát doménové jméno
Viděl jsem mnoho způsobů psaní doménového jména; všechno malými písmeny (domenovejmeno.cz), všechno velkými (DOMENOVEJMENO.CZ), ale za zdaleka nejlépe čitelný a zapamatovatelný způsob považuju kapitalizovat první písmena slov a vše ostatní napsat malými písmeny:
DomenoveJmeno.cz
Než na nové doméně spustíte jakoukoliv prezentaci, rozhodněte se, jestli budete používat verzi s „www“ nebo bez „www“. Subdoména „www“ je z technického hlediska zbytečný anachronismus, ovšem z marketingového se stihla zabydlet a slouží jako mentální spínač, který upozorňuje: „Toto je adresa na internetu.“
Bez ohledu na to, kterou variantu si vyberete, je důležité, abyste druhou variantu na tu preferovanou přesměrovali. Je obrovská chyba, když je na obou variantách jiný obsah, nebo když jedna nefunguje. Častěji se to stává té bez „www“ a v době psaní jako příklady můžou posloužit firemní prezentace 1CSC.cz, která ukazuje testovací stránku serveru.
Lidé budou do prohlížečů zadávat obě varianty, s „www“ i bez něj. Nastavíte-li je chybně a jedna nebude fungovat, trestáte ty, kteří jsou pro vás nejcennější – návštěvníky hledající přímo vaše stránky.
Další otázkou při psaní zůstává – psát čisté doménové jméno, nebo mu přidat „www“? Odpověď závisí na kontextu a účelu použití. Každé doménové jméno je totiž zároveň značka i adresa. Chcete-li zdůraznit značku, napište čisté jméno. Chcete-li zdůraznit adresu, uveďte i spínač „www“. Rozhodnutí se tedy bude lišit podle typu média (vizitky, plakáty, billboardy, reklama v rádiu či v televizi) a podle cílové skupiny, kterou chcete oslovit.
Mějte také na paměti, že existuje určité obecné povědomí o doménových koncovkách. Používáte-li jméno s koncovkou .cz (v ČR) nebo .sk (v SR), můžete vzít při rozhodování o psaní „www“ v potaz i estetické, grafické a typografické důvody. Má-li však vaše jméno jakoukoliv jinou, exotičtější a méně známou koncovku, měli byste „www“ uvést naopak vždy.
2 komentáře to “Jak psát doménové jméno”
Komentáře
O síle doménových jmen a o doménových investicích.
>> Kontakt
Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně
Podle studie typosquattingu od Benjamina Edelmana činí roční obrat Google z reklamy na překlepových doménách cca půl miliardy dolarů.
Vznik ČADD provází vyhraněné názory
Ohlášený vznik České asociace doménových držitelů provází silně vyhraněné názory.
March 3rd, 2009 at 15.18
varianta s www ma dalsi vyraznou vyhodu, ja to kdysi u jednoho velkeho projektu opomel a bojim se to napravit, pokud nekdo zada example.cz do textu na diskuznim foru odkaz se zpravidla nevytvori ale pokud nekdo zada http://www.example.cz tak se odkaz vytvori
March 3rd, 2009 at 16.00
Tvůj komentář je názorným příkladem, protože publikační systém sám převedl “wéwéwé tečka example tečka cz” na aktivní odkaz. :)
Je dobré vzít v potaz kontext toho, kde se jméno uvádí: E-mail, online diskuse, tiskoviny…