ČLÁNKY

Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně

Podle studie typosquattingu od Benjamina Edelmana činí roční obrat Google z reklamy na překlepových doménách cca půl miliardy dolarů. Největší podíl inzerátů přitom tvoří ty, které vedou na stránku, kterou chtěl návštěvník původně zadat do adresního řádku.

Nicméně pouze 4,4% překlepových domén drží provozovatele originálních webu jako vlastní překlepy. Na ostatních 95% se provozovatelé – ať vědomě či z nevědomosti – rozhodli inzerovat a tím platit nejméně dva další prostředníky (Google a publishera).

Pokud váš web navštěvuje více než tisíc lidí denně, s velkou jistotou existují překlepové domény, skrz které vám utíkají uživatelé. Už jste se o ně zajímali?
Překlepy (Levenshteinova vzdálenost 1 a fat-finger vzdálenost 1 pro českou, slovenskou a anglickou klávesnici) pro svůj web si můžete vygenerovat na nástroji Překlepy na Webtrhu.

Celá studie ve formátu PDF je ke stažení tady.

Další fakta a diskuse o studii je na Webtrhu.

Více o překlepech a variantách domény se dočtete v příslušných článcích na Doménových jménech nebo na Kvalitních doménách.

Kategorie: Novinky. 23.2.2010

One Response to “Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně”

  1. 404M.COM » Blog Archive » Jak se vidělává půl miliarda USD Says:

    […] jsem četl článek Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně, který je shrnutím studie od Benjamina Edelmana, jež se zabývá typosquattingem. Upřimně […]

Komentáře

Doménová Jména.cz

O síle doménových jmen a o doménových investicích.
>> Kontakt

Novinky

23.2.

Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně

Podle studie typosquattingu od Benjamina Edelmana činí roční obrat Google z reklamy na překlepových doménách cca půl miliardy dolarů.

1 komentář
11.4.

První Doménový den byl úspěšný

Včera proběhl první Doménový den pořádaný ČADD.

10 komentářů
28.3.

Vznik ČADD provází vyhraněné názory

Ohlášený vznik České asociace doménových držitelů provází silně vyhraněné názory.

5 komentářů