Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně
Podle studie typosquattingu od Benjamina Edelmana činí roční obrat Google z reklamy na překlepových doménách cca půl miliardy dolarů. Největší podíl inzerátů přitom tvoří ty, které vedou na stránku, kterou chtěl návštěvník původně zadat do adresního řádku.
Nicméně pouze 4,4% překlepových domén drží provozovatele originálních webu jako vlastní překlepy. Na ostatních 95% se provozovatelé – ať vědomě či z nevědomosti – rozhodli inzerovat a tím platit nejméně dva další prostředníky (Google a publishera).
Pokud váš web navštěvuje více než tisíc lidí denně, s velkou jistotou existují překlepové domény, skrz které vám utíkají uživatelé. Už jste se o ně zajímali?
Překlepy (Levenshteinova vzdálenost 1 a fat-finger vzdálenost 1 pro českou, slovenskou a anglickou klávesnici) pro svůj web si můžete vygenerovat na nástroji Překlepy na Webtrhu.
Celá studie ve formátu PDF je ke stažení tady.
Další fakta a diskuse o studii je na Webtrhu.
Více o překlepech a variantách domény se dočtete v příslušných článcích na Doménových jménech nebo na Kvalitních doménách.
One Response to “Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně”
Komentáře
O síle doménových jmen a o doménových investicích.
>> Kontakt
Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně
Podle studie typosquattingu od Benjamina Edelmana činí roční obrat Google z reklamy na překlepových doménách cca půl miliardy dolarů.
Vznik ČADD provází vyhraněné názory
Ohlášený vznik České asociace doménových držitelů provází silně vyhraněné názory.
February 23rd, 2010 at 16.51
[…] jsem četl článek Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně, který je shrnutím studie od Benjamina Edelmana, jež se zabývá typosquattingem. Upřimně […]