Výběr doménového jména
Pokud máte jasno v tom, k čemu jméno potřebujete, vemte si tužku a papír a pusťte se do brainstormingu. Pište všechno, co vás napadne, dokud nevyčerpáte svou fantazii. Už během sepisování návrhů můžete vyřazovat jména, která očividně neprocházejí doménovými testy, ale nezastavujte se nikdy příliš dlouho.
Po sepsání všech návrhů si pozvěte někoho dalšího a proberte s ním test srozumitelnosti, psaní a test volných asociací u každého jména. Zároveň prodiskutujte, jak na vás každé jméno působí, jaké ve vás vyvolává pocity a jak se hodí k plánovanému projektu. Obzvláště dobrá jména si poznačte.
Ve třetím kole výběru by mělo jméno začít krystalizovat. Sepište pod sebe bez diakritiky a bez mezer už jen jména, která prošla testy a která jste v předchozím kroku označili za velmi dobrá, a připište ke každému doménovou koncovku pasující k cílové skupině.
No vida, máte seznam skvělých doménových jmen pro svůj projekt. Se seznamem ale nic nedělejte, netestujte, jestli jsou domény volné, ani je nevyťukávejte do prohlížeče. Vrhněte se na další bod – získání domény.
Komentáře
O síle doménových jmen a o doménových investicích.
>> Kontakt
Firmy ztrácí na překlepech půl miliardy dolarů ročně
Podle studie typosquattingu od Benjamina Edelmana činí roční obrat Google z reklamy na překlepových doménách cca půl miliardy dolarů.
Vznik ČADD provází vyhraněné názory
Ohlášený vznik České asociace doménových držitelů provází silně vyhraněné názory.